Wednesday, November 3, 2010

FANTASY MAKE UP


Tarikh             : 23/03/2010
Masa              : 9.30 am – 12.30 pm
Tempat           : 8-2-6
Tajuk               : fantasy make up( animal )

            Pada minggu ini saya mempelajari cara-cara untuk mengaplikasikan imaginasi di atas muka saya. Dengan bertemakan haiwan kami semua diminta untuk mereka sendiri corak atau pengayaan corak haiwan tersebut dengan lain dari bentuk asal. En Fifi memberitahu fantasy make up tidak semestinya sama dengan bentuk atau corak asal sesuatu yang kita pilih
     
       Saya telah memilih semut untuk make up fantasy saya. Setelah lakaran saya diluluskan oleh En Fifi, saya mula untuk mengaplikasikannya di muka saya. Bagi make up kali ini, saya tidak menggunakan foundation, kerana saya akan menggunakan terus aqua colour iaitu yang memang khas untuk fantasy make up. Warna yang telah saya pilih ialah putih dan merah. Pada mulanya, saya akan melakar segala bentuk lakaran yang saya telah reka pada muka saya dengan menggunakan celak. Setelah selesai melakat di muka, saya mula mewarnakan warna-warna yang telah saya pilih. Muka saya nampak seperti semut tetapi dalam keadaan warna yang berbeza.



 Sebelum












 Selepas
 










No comments:

Post a Comment